Jom Support Kempen Says Malaysia


~Jom Support Says Malaysia~

Friday, August 31, 2012

Gambar Orang Utan Kena Bakar Kerana Mencuri

Orang Utan telah diganggu habitatnya kerana penerokaan hutan yang berleluasa. Sumber makanan dari pokok yang ditebang telah habis. Akibatnya Orang Utan ini masuk ke kebun memakan tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan yang ditanam oleh penduduk kampung.


Di Kalimantan, orang Kmapung Wojok Rendah telah mengambil tindakan untuk membakar Orang Utan ini kerana tidak tahan haiwan tersebut kerap mencuri buah-buahan yang mereka tanam.

12 comments:

shameel Iskandar said...

Ya Allah! Zalimnya perbuatan membakar org utan

Secrets of A Teenage Girl said...

kesiannya. jgnlah bakar. org utan tu tak tau apa2 pun. kejamnya !

duniafana said...

haiyaaa sapa binatang ni?

ikaa said...

eeeeeeeeeeee kejam betol..kot ye diaa curi pn..suh laa jabatan haiwan mai tgkap..ciannya :(

Badren Awang said...

nama dh org utan..bkn org yg berakal..kalo dia berakal,dh lama dia g jumpa tuan kebun...minta izin ambik tanaman dia org,org pn kita xbakar kalo mencuri...

Cik Tie@Akak said...

kesiannya..kejam giler orng tu

yahaya said...

org gila saja buat kerja mcm ni....

aku eryati said...

kesiannya org utan tu...

siti naqiah said...

sedihnya, kenape buat cmni kt haiwan? zalim sungguh! :(

yana halim said...

kejam dan zalim!

.::: Princess MOMOY :::. said...

kesiannya
nampak macam zalim sgt la

.::: Princess MOMOY :::. said...

satu says untuk rimau tunggal