Jom Support Kempen Says Malaysia


~Jom Support Says Malaysia~

Wednesday, April 13, 2011

DUA pertahanan Kelantan cuba menghalang kemaraan Akmal Rizal dalam saingan Liga Super di Stadium Perak, malam tadi. - Foto Muhaizan Yahya

                                       
Kelantan kecundang di Ipoh, Kedah menang di Paroi atasi NS

PERAK melonjak ke tangga kedua Liga Super selepas meratah pendahulu sebelumnya, Kelantan 4-0 di Stadium Perak, Ipoh malam tadi dengan dua gol pada setiap babak walaupun pelawat lebih banyak menguasai permainan.
Pesta gol tuan rumah bermula dengan gerakan solo Fazrul Hazli Kadri dari sebelah kanan padang yang menewaskan dua pertahanan, sebelum meledak bola di luar jangkauan penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat.
Kelantan kembali mengasak menerusi gandingan S Chanturu dan Norshahrul Idlan Talaha, tetapi kekangan padu ke atas dua penyerang berbisa itu menyaksikan setiap serangan mudah dipatahkan benteng pertahanan Perak.

Anak buah Norizan Bakar sebaliknya menambah jaringan pada minit ke-26 menerusi Shafiq Jamal, bermula dengan gerakan pantas Akmal dari sisi kiri padang sebelum melakukan hantaran lintang yang mudah disempurnakan Shafiq.

Pada babak kedua, kemasukan Razali Umar Kandasamy menyaksikan rentak permainan Perak semakin berbisa dengan dua lagi gol dihasilkan menerusi Akmal Rizal Rakhli (m-79) dan Razali (m-2) untuk mengakhiri pesta gol tuan rumah.

Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, pertembungan adik abang antara T-Team dan Terengganu berkesudahan dengan pasukan berstatus negeri mengatasi kelab 1-0 hasil jaringan Abdul Hadi Yahya, dua minit sebaik babak kedua bersambung.
Di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, Negeri Sembilan yang mengharungi perlawanan kelima di bawah kendalian Azraai Khor Abdullah terus dibelenggu kemarau kemenangan apabila tewas kepada Kedah 2-0 hasil jaringan Azlan Ismail (m-61) dan Baddrol Bakhtiar (m-88).

Di Stadium Darulmakmur, Kuantan, Pahang sekadar seri tanpa jaringan menentang Johor FC.

Di Stadium Likas, pertemuan antara dua pasukan tercorot berkesudahan dengan keputusan 2-2 untuk masing-masing memungut satu mata.

No comments: