Jom Support Kempen Says Malaysia


~Jom Support Says Malaysia~

Wednesday, April 13, 2011

TUMPAS...Amar Singh (tengah) menunjukkan kad kredit dan telefon bimbit yang dirampas.



                                         


KUALA LUMPUR: Tujuh posmen dan seorang pegawai Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang menjadi dalang sindiket penipuan kad kredit ditahan dalam beberapa serbuan berasingan sekitar Lembah Klang pada 1 April hingga 9 April lalu.
Sindiket yang menggunakan khidmat posmen bagi memintas kad kredit mangsa itu akan membayar upah antara RM50 sehingga RM100 bagi satu kad kredit dipintas.

Difahamkan, mereka turut dibantu lima individu lain termasuk dua lelaki dan tiga wanita dipercayai sudah menjalankan kegiatan itu sejak 2009 hingga membabitkan kerugian RM1 juta.
Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, tangkapan pertama dibuat pada 1 April lalu, kira-kira jam 5 petang, apabila seorang lelaki berumur 37 tahun ditahan di Pejabat Pos Taman Shamelin, Cheras kerana cuba mengambil bungkusan yang mengandungi kad kredit yang didaftarkan atas nama seorang wanita.

“Pejabat Pos cuba menghubungi wanita yang menjadi pemilik kad berkenaan namun dia menafikan sudah mendapat kad kredit yang dipohon.

“Hasil pemeriksaan mendapati, suspek juga menggunakan kad pengenalan palsu atas nama pelanggan yang menjadi sasaran mereka bagi menuntut bungkusan kad kredit berkenaan,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Cheras, semalam.

2 comments:

terokai seni said...

dah ada keja buat keja tak baek pulakkk

Zack said...

mklom la itu org yg tamak.....huhuhuhuu